24.01.2008

"Yok artık, Kemal abi!"

"Yok artık, Osman!"dan sonra şimdi de "Yok artık Kemal abi!" dedirten bir olay oldu pek çoğunuzun bildiği gibi. Kemal (Unakıtan) abinin söylediklerini hâlâ duymamış olanlar varsa NTVMSNBC'deki videoyu izleyebilirler. Türkiye'de siyasetçileri doğruluğun ve dürüstlüğün d'sinin yakınından bile geçmediğini bilirdik de içlerinde bu kadar pişkinlerinin olabileceğini de düşünemezdim. Bakın Kemal abimiz bu konuyu soran basın mensuplarına neler demiş:
YÖK Başkanı ile ilgili tam duyamamışsınız yakıştırmışsınız, öbürlerini iyi duymuşsunuz . Benim söylediğim YÖK Başkanı ile ilgili değildi. Onun üzerinde durmuyorum. Bizim medya anlayışımız da bu. Benim yapacak bir şeyim yok. Siz medya olarak gizli gizli almaları içinize sindiriyorsanız, benim diyecek bir şeyim yok.

[...]Etik olmayan bir şekilde alınan ifadeler mahkemede geçerli değil. Böyle yollara başvurmayın. Size magazin bir takım haberler oluyor, ama bu yollara başvurmasanız daha iyi. Bunlar pek doğru işler değil.
Videoyu izleyenler Kemal abinin o sözü kimin için söylediğini duyacaktır zaten. O konuda ben yorum yapmayayım. Ama buradan şöyle bir sonuç çıkıyor. Ya gerçekten insanlar doğru duymuyor ya da Kemal abi ne söylediğini bilmiyor. İkisinden birisi doğru. Acaba hangisi?

Bir de Kemal abi etikten bahsetmiş. Kendileri orada açık mikrofonlara konuşuyorlar, habercilerde konuşulanları duyup haber yapınca bu etik dışı oluyor. Vay be! Kemal abi çok büyüksün. Aslında dediğin doğru. Böyle bir durumda habercilerin kulaklarını kapayıp bunları duymazdan gelmeleri hatta bunların kayıtlı olduğu kasetleri yakıp çöpe atmaları gerekirdi. Çok ayıp etmişler.

Yazımı bu durumu çok güzel özetleyen bir atasözümüz ile bitirmek istiyorum: "Yavuz hırsız ev sahibi bastırır."

Kemal abinin pişkinliği üzerine söylenecek fazla birşey de yok aslında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder